وزیر خارجه كانادا باعث سرافكندگی كشورش نشود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا،' رامین مهمانپرست' در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات وزیر خارجه كانادا كه اخیرا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست با قطعی تلقی كردن تولید سلاح هسته ای توسط ایران ، اشاراتی به تحولات لیبی داشته و ظاهرا توهم تكرار تجربه لیبی در مورد ایران را هم مطرح كرده است اظهار داشت: ارزیابی ما تاكنون این بوده است كه این اظهارات كمترین استاندارد دیپلماتیك را نیز تأمین نمی كند بنابراین ارزش واكنش ندارد.

وی افزود:دولت فعلی كانادا عملا خود را حافظ میراث شكست خورده نومحافظه كاران در آمریكا می داند لذا اتخاذ اینگونه مواضع از سوی مقامات كانادایی برای ما جای تعجب ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت :البته هزینه سنگینی كه مردم كانادا تاكنون بابت این رویكرد نومحافظه كاران پرداخته اند امری است كه باید توسط مردم و نخبگان كانادایی ارزیابی شود

مهمانپرست گفت :رصد ما نشان می دهد بسیاری از نخبگان دانشگاهی و حتی سیاستمداران در كانادا نسبت به اتخاذ این مواضع برخورد شدیدی با دولت كانادا و وزیر خارجه آن كشور داشته اند.

وی افزود :آقای برد باید صراحتا روشن كند در حالی كه آژانس بین المللی انرژی اتمی ده ها بار رسما اعلام نموده برنامه هسته ای ایران تحت نظارت مستمر این نهاد بین المللی است و هیچگونه سندی مبنی بر انحراف در آن مشاهده نشده ، بر اساس چه دلیلی ادعای مضحك تولید سلاح اتمی از سوی ایران را با قاطعیت مطرح می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد ادعای نقض حقوق بشر نیز گفت: شاید ایشان بگوید در دوره ای كه نخست وزیر هارپر برای پیشگیری از افشای فضاحت نقض حقوق بشر توسط نیروهای كانادایی در افغانستان دو بار پارلمان را تعطیل نمود ، ‌وزیر حمل و نقل بوده است ، اما افكار عمومی بین المللی منتظر انجام و اعلام نتایج تحقیق بیطرفانه در این زمینه است.

مهمانپرست افزود :البته نقض سیستماتیك حقوق بشر بومیان كانادا دقیقا در دوره دولت فعلی و وزارت آقای جان برد به اوج خود رسید. بومیان كانادا نیز با فاجعه بار خواندن وضعیت انسانی در برخی مناطق همچنان از جامعه جهانی استمداد می طلبند و صراحتا خواهان انتصاب گزارشگر ویژه توسط سازمان ملل شده اند.

سیام*1580





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: